Opdrachtgevers

Nicole verlicht veranderen

Mijn klanten zijn mensen die bezig zijn met verandering in dienstverlenende organisaties, zowel profit als non-profit.  Deze veranderaars zijn leidinggevende, bestuurder, verandermanager, projectmanager, verandermanager of HRMer.  Wat er vaak aan de hand is als mensen mij bellen is dat een veranderproces soepeler en vlotter mag verlopen en waar de veranderaar, ondanks kundigheid en ervaring, toch niet de beweging en energie in krijgt die nodig is voor de verandering.

Soorten vraagstukken

  • er is een verandering die gewenst wordt en er zijn al een aantal normaalgesproken goede dingen gedaan. En toch levert het niet op wat men er van verwacht had of de verandering loopt moeizaam. Er is behoefte dat de verandering soepeler loopt en minder (negatieve) energie kost. En tegelijk is het lastig om er de vinger achter te krijgen waarom het gaat zoals het gaat;
  • een veranderaar die leegloopt op de verandering of aan het zoeken is hoe de verandering soepeler kan gaan lopen en minder (negatieve) energie kost. Of die al van zichzelf in de gaten heeft dat hij of zijzelf (soms onbewust) de verandering frustreert;
  • een team dat samen de verandering in de organisatie moet trekken, maar merkt dat ze onvoldoende grip krijgen op de onderstroom, de dynamiek van de organisatie, de weerstand. En soms ook dat de onderlinge dynamiek in het team onvoldoende stevig is om de verandering samen te kunnen dragen;
  • je moet het veranderproces leiden van je team of organisatie. Maar het is je vak niet. Het loopt niet soepel genoeg, er is weerstand en je piekert er regelmatig over. Je hebt behoefte aan een deskundige sparringpartner;
  • een inspirerende lezing, training of workshop over hoe je grip kunt krijgen op de onderstroom van je organisatie of veranderen lichter kunt maken.

Voor wie is mijn aanpak bij uitstek geschikt?

  • voor veranderaars die graag meer tools in handen willen om de verandering lichter te laten verlopen;
  • voor veranderaars die grip willen krijgen op de onderstroom van hun organisatie;
  • voor veranderaars die snappen dat een organisatie een systeem is en dat de problemen vaak symptomen zijn van wat er werkelijk aan de hand is.

Voor wie is mijn aanpak ongeschikt?

  • voor organisaties en leidinggevenden die denken dat zakelijke doelen te bereiken zijn zonder de ontwikkeling van de mensen daarin mee te nemen;
  • voor organisaties en leidinggevenden die op zoek zijn naar een quick fix en (nog) niet naar de dieperliggende oorzaken voor de ervaren problemen willen kijken.